Teško je i u širem okruženju naći zdanje železničke stanice kakvo je novosadsko, ali višedecenijska marginalizacija železnice polako ruinira remek delo Imre Farkaša, pa je pred mladim arhitektama da aktiviraju i sačuvaju ovaj biser Moderne.
Sidro je prodato Goranu BIG TRADE, pa šta koga briga za privatnu svojinu?
A odakle mu pare i ko mu je to prodao treba pitati par prošlih gradskih vlasti!
Neko se ovde dotakao ,,trčike''... Taj pojam treba što pre ukloniti sa datog tramvaja! Nikada niko u Našem Gradu nije gradske tramvaje nazivao tim preglupim imenom. Ono je otužan i siledžijski plagijat istoimenog šaljivog, privremenog naziva za vagonete koji su, pri izvođenju datih građevinskih radova na starom petrovaradinskom mostu, dovlačili pesak iz pravca štranda. Sa završetkom tih radova prestalo je i korišćenje tog naziva. Onda se, više godina kasnije, to sasvim neadekvatno ime volšebno prišabačilo tamo gde mu mesto nije - starom dobrom trofejnom tramvaju. Nikad nije kasno da se da se ta gluparija ispravi. Što pre, tim bolje.
Stanica je otvorena posle 18 meseci kako bi se ispostovali rokovi, ali su u stvarnosti radovi na stanici trajali jos deset godina. E dok ti radovi nisu okoncani poslednjih nekoliko km pre ulaska u NS voz je isao svega 2 km/h. To je otprilike kao i sto smo put ka Beogradu zvali autoputem iako je imao samo jednu traku. Narocito ne bih komentarisao onaj deo sa saveznim finansiranjem. Teska manipulacija.
Zgrada je odvratna.
Osnovna zamisao pri projektu Farkaša je bila da zgrada asocira na granit-stenu (kako vojvođanski). Pogrešno je navedeno da se radi o delu moderne, ovo nema veze sa modernom jer se radi o klasičnom soc-realističkom megalomanskom zdanju.
Što se tiče same zgrade, troškovi modernizacije iste bi bili neznatni. Dovoljno je uraditi pokretne stepenice, modernizovati toalete, uvesti led ekrane, i našminkati perone.
Skoro da ni jedan komentar nije pogodio sustinu , a to su pare ,politicari i nadleznosti.
U srbiji sve mora da bude BEOGRAD!! ZTP BEOGRAD cak i na cokoladici Pionir pise Pionir Beograd!!
E tu je glavni problem.
Kada bi se to prvo dovelo u red ,tek tada bi vredelo pricati o normalnim stvarima..
Moja neka vizija bi bila da NS STO PRE mora dobiti tramvajski prevoz, da se isti na neki nacin ukrsta sa Z stanicom , ima tamo prostora koliko osh , iza stanice , pa cak moze i ispod stanice .. da se napravi Tramvajski terminal , koji moze ici i van grada do Rumenke i slicno , em sto bi to sve lepo izgledalo em sto bi zagadjenje vazduha od autobusa bilo manje , ne bi bilo tolike guzve na toj raskrsnici , i ta sama investicija bi podrazumevala i sredjivanje Z stanice , a neko bi verovatno imao i interesa da dole ima radnje , kafic ili slicno za ljude koji cekaju prevoz , i naravno obavezna policijska stanica da postoji (ako se ne varam i sada je ima tj bar je bila).
Itd itd ...
Vozovi za Beograd su uvek dobro popunjeni, a ima 235 mesta za sedenje. Jednom sam se vozio kada su spojili dva voza i bilo je ljudi koji su čak i stajali, što znači da je bilo možda i preko 500 putnika (to je oko 8 punih autobusa). I sve to uprkos manjim brzinama od Novog Sada do Inđije i na baš najboljem redu vožnje. A koliko bi tek putnika bilo da je brzina na celoj deonici 120 km/h, da je pruga dvokolosečna, da ima više polazaka. U tom slučaju vozovi bi bilo i više od jednog polaska na sat.
Zato novosadska železnička stanica ima budućnost, a Železnice Srbije bi trebalo da osećaju obavezu da je upristoje (najprometnija je posle beogradske). Samo je pitanje da li će oni koji raspolažu našim novcem znati kako da ga dobro rasporede.
Zgrada je fantazija, moderna sa ugradjenom simbolikom krova panonske kuce. Neophodno je oziveti stanicu u sklopu revitalizacije pruzne mreze.
Za poccetak predlazem da se izgradi 17 kilometara duga deonica Zrenjanin- Zabalj, kako bi se najveci grad u Banatu direktno spojio sa Novim Sadom. Ovako sinobus, ako podje, vozi zaobilazno, a putovanje traje tri sata umesto 50 minuta. Takodje, nepohodno je obnoviti prugu Gajdobra- Backa Palanka i ovaj gradic na Dunavu vratiti na sinsku mrezu.
To su skromne investicije i, ako bude dovoljno inicijative, mogu se brzo realizovati. Koliko se putnici u vecem broju vrate vozu, toliko vise bice i preduzetnickih ideja u vezi sa obogacivanjem programa sadrzaja na stanici.
Specijalisti smo da iskoristimo coveka a na kraju da ga unizimo ! Nisu nama potrebne stanice i vozovi jer tu nema maznjavanja love a za putnika je jeftina rabota.
Samo autobusi,putarina,gorivo,antifriz,ulje,mazivo,karte,putarina kazne,tahografi i ostale djakonije. Tu je lova za mnnoge primamljiva i laka,zato se dzabe radujemo vozovima i stanicama,koje ce se i dalje graditi i kupovati ali se nece eksploatisati u punoj meri.
"izgradnja je trajala manje od osamnaest meseci". Izgradnja "Žeželjevog mosta traje manje od osamnaest godina", upoređenja radi i jedno i drugo je finansirala država. Živela Jugoslavija, tamnica SrBskoga napaćenog naroda. ;)
Problem je što se u ovoj zemlji ništa ne održava, čak ni železnička postrojenja stanice. Treba da znate, u železnicu se ulažu ogromne pare, posebno u direktorske plate, a sve ostalo je u čabru. Tako i ova zgrada. Stoji u mraku, sat ne radi, jad i beda. E sad, pitanje je gde su tu Novosađani koji je umeju da vrednuju ono što imaju, ne mora baš sve d im se sviđa, ali je to deo istorije njihovog grada. Tako ode Velika prčurka, banka, dimnjak, i još nebrojeno mnogo starih zdanja koja su istorija grada. Grad čine ljudi i ono što su oni stvorili. Ljudi odlaze zaboravljeni, zgrade se ruše, a grad gubi dušu!
@ kosa crta
problem srbije je kondireno g...o pardon tikva
nemci koji kopiraju od srba koji kopiraju francuze wtf?
to sa drvecem prenesi na ono sta je sruseno od 60-ih na ovamo
da pratis kontinuitet komentara znao bi da ja nisam od onih koji su za 'ovo rusi'.
tako su razmisljali ti koji su ti napravili tu stanicu ,pozoriste i spens-prema svedocanstvima
Prijatelju, ne znaš mnogo o arhitekturi.
I dan danas je zakon i pojam estetike većina stvari dizajniranih 60-tih.
To se odnosi ne samo na arhitekturu već i enterijer i industrijski dizajn.
Iako sam druge struke mnogo veće i vrednije stvari bih odbio, ali nikada objekat ili stvari za kuću iz 60-tih.
Uostalom, ako se raspitaš, videćeš da Nemci dolaze lično kod nas da bi preuzeli socijalistički sto napravljen 60-tih, po pravilima francuskih dizajnera tog doba.
Deo srpskog problema je i to - neznanje.
Neko kao ti razmišlja dok je na funkciji: "Ovo valja rušit, a moglo bi se i zaradit!"
A posle generacije raspravljaju o po;injenim budalaštinama.
Jednako je i sa drvećem. Očas posla ga poseku - ali ga VIŠE NIKAD na tom mestu ne supeju podići, sa diplomama ili bez njih.
Stanica je itekako vredna, što će valjda neko uspeti dokazati.
Ne bi mi verovali, ali videćete zašto je Železnica jedina srpska budućnost, vreme će pokazati.
Da li zbog KIneza i Pireja, da li zbog ratnog snabdevanja, ali Novi Beograd će biti pomeren i leva obala Save će se pretvoriti u depo-raskrsnicu sa preko 100 paralelnih koloseka.
ruzna je i nefunkcionalna.
nije pozivela ni deo koliko one austrougarske koje ste srusili a vec se raspada.
titov beton ne moze da traje toliko. kruni se i ostace armatura
Meni se ova stanica pre par godina jako zgadila. Odem na stanicu da sačekam nekog ko je posle ponoći trebao da poslednjim vozom stigne iz Beograda. Ulazim na stanicu a pod sav krvav. Svuda razmazana krv, kao da sam ušao u klanicu. Prvo sam se presekao jer sam odmah pomislio da nekakav psihopata trči okolo i nožem nasumično ubada ljude. A onda sam krajičkom oka skontao lika u uniformi železnice kako vazdušnom puškom ubija golubove po stanici. Oni pogođeni padaju dole na pod pa onako ranjeni i izlomljeni u grču mlate krilima a krv pršti na sve strane. Užasan prizor. Sada vidim da su svuda po stanici postavili one metalne ježeve da se golubovi i vrapci ne okupljaju. Ali scena lika sa vazdušarom u železničarskoj uniformi kako tamani golubove je ostala duboko urezana.
Problem je to što nije privatna.
Ne kažem da treba da bude, nego što privatnik usmerava novac tamo gde će da zaradi. A u državnim firmama, novac ode na plate stranački zaposelnih, ode na kojekakve nameštene tendere itd...
Kada bi se desilo neko božansko/svetsko/svemirsko čudo, pa da imamo pošteno rukovodstvo, tada bi se sve promenilo.
U nedelju sam se vraćao iz Beograda vozom, novi voz, pun, čak su neki i stajali!
Znači nije da ljudi ne žele koristiti voz, žele, ali da se voze udobno, u klimatizovanom prostoru, bez kašnjenja itd...
Treba prvo renovirati infrastrukturu, da železničke stanice izgledaju uredno, pruge takođe, da se postigne bar brzina od 100-120 km/h celom železnicom, ne samo na delovima. Jer oni delovi na kojima voz ide 30 pa i manje, ponište onu deonicu kojom vozi 100 km/h.
I konačno zameniti sve stare vagone novim, takođe i lokomotive. Efikasnije u pogledu energetske efiksanosti.
Ljudi bi koristi vozove za prevoz mnogo više, nego autobus.
Prvo jer bi putovanja bila kraća, drugo što je komotnije nego u autobusu, u vozu se može prevesti i bicikl (što ne znam da li neki od autobuskih prevoznika dozvoljava) i čak na dužim putovanjima mogu se koristiti i spavaća kola, legneš kao čovek u krevet i spavaš, a ne da se kvrčiš u autobusu.
U evropskim zemljama se i dalje železnica koristi kao masovni prevoz.
Takođe preusmeriti većinu teretnog saobraćaja na železnicu, sačuvali bi puteve i smanjili broj kamiona na putevima.
Sta ce se desiti....
kada se bude otvarao ponovo Zezelj...stanica ce se umiti i okrectiti i to bi bilo to u narednih 10 godina...ako zazivi zeleznicki saobracaj... :(
Održavati neke manifestacije unutra, naplaćivati to.
Ili sesti i plakati i čekati da 8 godina prokletstva Vojvodine prođe, i da Beograd odobri nadležnosti i pošalje 7% budžeta.
Prema mom životnom iskustvu sa ovih prostora, svaki problem se ovde rešava kada nadigneš neviđenu dreku.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Kako sprečiti propadanje bisera novosadske Moderne?
Živan Lazić
zivanlaz@gmail.com
Novi Sad
•08.06.2016.
•13:38 > 09:15
Komentari 29
bns
...
Ovi danas nisu u stanju ni da okreče ono što je izgrađeno u sfrj...
Siniša
A odakle mu pare i ko mu je to prodao treba pitati par prošlih gradskih vlasti!
Grgolj
nervirach
Maki
putnik
nervirach
Storm
Eh
Sediš i čukaš komentare?
Jurkec
Osnovna zamisao pri projektu Farkaša je bila da zgrada asocira na granit-stenu (kako vojvođanski). Pogrešno je navedeno da se radi o delu moderne, ovo nema veze sa modernom jer se radi o klasičnom soc-realističkom megalomanskom zdanju.
Što se tiče same zgrade, troškovi modernizacije iste bi bili neznatni. Dovoljno je uraditi pokretne stepenice, modernizovati toalete, uvesti led ekrane, i našminkati perone.
putnik
Bugi Vugi
kimi
U srbiji sve mora da bude BEOGRAD!! ZTP BEOGRAD cak i na cokoladici Pionir pise Pionir Beograd!!
E tu je glavni problem.
Kada bi se to prvo dovelo u red ,tek tada bi vredelo pricati o normalnim stvarima..
Moja neka vizija bi bila da NS STO PRE mora dobiti tramvajski prevoz, da se isti na neki nacin ukrsta sa Z stanicom , ima tamo prostora koliko osh , iza stanice , pa cak moze i ispod stanice .. da se napravi Tramvajski terminal , koji moze ici i van grada do Rumenke i slicno , em sto bi to sve lepo izgledalo em sto bi zagadjenje vazduha od autobusa bilo manje , ne bi bilo tolike guzve na toj raskrsnici , i ta sama investicija bi podrazumevala i sredjivanje Z stanice , a neko bi verovatno imao i interesa da dole ima radnje , kafic ili slicno za ljude koji cekaju prevoz , i naravno obavezna policijska stanica da postoji (ako se ne varam i sada je ima tj bar je bila).
Itd itd ...
Nikola
Zato novosadska železnička stanica ima budućnost, a Železnice Srbije bi trebalo da osećaju obavezu da je upristoje (najprometnija je posle beogradske). Samo je pitanje da li će oni koji raspolažu našim novcem znati kako da ga dobro rasporede.
Ema
Za poccetak predlazem da se izgradi 17 kilometara duga deonica Zrenjanin- Zabalj, kako bi se najveci grad u Banatu direktno spojio sa Novim Sadom. Ovako sinobus, ako podje, vozi zaobilazno, a putovanje traje tri sata umesto 50 minuta. Takodje, nepohodno je obnoviti prugu Gajdobra- Backa Palanka i ovaj gradic na Dunavu vratiti na sinsku mrezu.
To su skromne investicije i, ako bude dovoljno inicijative, mogu se brzo realizovati. Koliko se putnici u vecem broju vrate vozu, toliko vise bice i preduzetnickih ideja u vezi sa obogacivanjem programa sadrzaja na stanici.
Mile
Samo autobusi,putarina,gorivo,antifriz,ulje,mazivo,karte,putarina kazne,tahografi i ostale djakonije. Tu je lova za mnnoge primamljiva i laka,zato se dzabe radujemo vozovima i stanicama,koje ce se i dalje graditi i kupovati ali se nece eksploatisati u punoj meri.
Cockney Call
/
mogao bi genocid prema staroj arhitekturi da vam se pripise
Kaća
/
problem srbije je kondireno g...o pardon tikva
nemci koji kopiraju od srba koji kopiraju francuze wtf?
to sa drvecem prenesi na ono sta je sruseno od 60-ih na ovamo
da pratis kontinuitet komentara znao bi da ja nisam od onih koji su za 'ovo rusi'.
tako su razmisljali ti koji su ti napravili tu stanicu ,pozoriste i spens-prema svedocanstvima
@ kosa crta
I dan danas je zakon i pojam estetike većina stvari dizajniranih 60-tih.
To se odnosi ne samo na arhitekturu već i enterijer i industrijski dizajn.
Iako sam druge struke mnogo veće i vrednije stvari bih odbio, ali nikada objekat ili stvari za kuću iz 60-tih.
Uostalom, ako se raspitaš, videćeš da Nemci dolaze lično kod nas da bi preuzeli socijalistički sto napravljen 60-tih, po pravilima francuskih dizajnera tog doba.
Deo srpskog problema je i to - neznanje.
Neko kao ti razmišlja dok je na funkciji: "Ovo valja rušit, a moglo bi se i zaradit!"
A posle generacije raspravljaju o po;injenim budalaštinama.
Jednako je i sa drvećem. Očas posla ga poseku - ali ga VIŠE NIKAD na tom mestu ne supeju podići, sa diplomama ili bez njih.
Stanica je itekako vredna, što će valjda neko uspeti dokazati.
Ne bi mi verovali, ali videćete zašto je Železnica jedina srpska budućnost, vreme će pokazati.
Da li zbog KIneza i Pireja, da li zbog ratnog snabdevanja, ali Novi Beograd će biti pomeren i leva obala Save će se pretvoriti u depo-raskrsnicu sa preko 100 paralelnih koloseka.
/
ruzna je i nefunkcionalna.
nije pozivela ni deo koliko one austrougarske koje ste srusili a vec se raspada.
titov beton ne moze da traje toliko. kruni se i ostace armatura
evgenije
Drum
Ne kažem da treba da bude, nego što privatnik usmerava novac tamo gde će da zaradi. A u državnim firmama, novac ode na plate stranački zaposelnih, ode na kojekakve nameštene tendere itd...
Kada bi se desilo neko božansko/svetsko/svemirsko čudo, pa da imamo pošteno rukovodstvo, tada bi se sve promenilo.
U nedelju sam se vraćao iz Beograda vozom, novi voz, pun, čak su neki i stajali!
Znači nije da ljudi ne žele koristiti voz, žele, ali da se voze udobno, u klimatizovanom prostoru, bez kašnjenja itd...
Treba prvo renovirati infrastrukturu, da železničke stanice izgledaju uredno, pruge takođe, da se postigne bar brzina od 100-120 km/h celom železnicom, ne samo na delovima. Jer oni delovi na kojima voz ide 30 pa i manje, ponište onu deonicu kojom vozi 100 km/h.
I konačno zameniti sve stare vagone novim, takođe i lokomotive. Efikasnije u pogledu energetske efiksanosti.
Ljudi bi koristi vozove za prevoz mnogo više, nego autobus.
Prvo jer bi putovanja bila kraća, drugo što je komotnije nego u autobusu, u vozu se može prevesti i bicikl (što ne znam da li neki od autobuskih prevoznika dozvoljava) i čak na dužim putovanjima mogu se koristiti i spavaća kola, legneš kao čovek u krevet i spavaš, a ne da se kvrčiš u autobusu.
U evropskim zemljama se i dalje železnica koristi kao masovni prevoz.
Takođe preusmeriti većinu teretnog saobraćaja na železnicu, sačuvali bi puteve i smanjili broj kamiona na putevima.
Profa L Sektor
Vlad
kada se bude otvarao ponovo Zezelj...stanica ce se umiti i okrectiti i to bi bilo to u narednih 10 godina...ako zazivi zeleznicki saobracaj... :(
Plakati
Ili sesti i plakati i čekati da 8 godina prokletstva Vojvodine prođe, i da Beograd odobri nadležnosti i pošalje 7% budžeta.
Prema mom životnom iskustvu sa ovih prostora, svaki problem se ovde rešava kada nadigneš neviđenu dreku.
Sedam
Što naravno ne umanjuje vrednost ove naše.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H